donderdag 29 augustus 2013

Silhouet


De spanning zit weer in mijn lijf, de hoofdpijn weet van geen wijken en dat terwijl ik een 'paracetamol spiegel' op pijl houd. Strato dacht gisteren dat ik kwaad op hem was, maar ik had gewoon een zeer hoofd en ben daardoor afwezig, vaag. Vandaag denkt Esther dat ik kwaad op haar ben. Ze wil graag voor me zorgen, maar ik 'wijs haar af.' Ik ben niet kwaad, ik houd van Esther! De afwijzing betreft geen echte afwijzing, maar was omdat ik maar heel beperkt energie heb en dat het meeste nu naar Ploeger gaat en dat wil ik zelf graag. Ken je de serie 'Greys Anatomy? Esther is my person'.

Ik ben zo'n 8 kilo zwaarder dan gewenst. Ik heb het er wel zelf aangevreten, maar mogelijk onder aanmoediging van mijn antidepressivum Venlafaxine. Ik heb nachtelijke vreetbuien, dit ken ik niet van mezelf van voor het gebruik van dit middel. Slapen is mijn lievelingsbezigheid. Ik ben nooit zo voedsel-gefixeerd geweest en al helemaal niet 's nachts, dat is van de laatste twee jaar zo'n beetje. Dan ben ik ook nog steeds geobstipeerd, dus als ik op de bank hang of in bed lig, voel ik me net een gestrande walvis.

Voordat de diagnose borstkanker werd gesteld, was ik 'goed bezig' met calorieën tellen en heel rustig aan, verantwoord afvallen. Toen ik zo'n 2 kilo kwijt was kwam de diagnose en ben ik gestopt met tellen. Sindsdien zijn chips en chocola mijn beste vrienden. Ik heb buien dat als ik niet direct chocola ga eten, dan ga ik gillen! Ik geef er maar aan toe en ga er vanuit dat er weer een moment komt waarop ik calorieën ga tellen en af ga vallen. Wie weet, val ik wel lekker af van chemotherapie. Helaas valt van hormoontherapie het tegenovergestelde te verwachten. Weg met mijn taille, die heb ik volgens de natuur niet meer nodig als ik niemand meer hoef te verleiden omdat ik dan toch onvruchtbaar ben.

Ik weet wel dat het niet het ergste is wat me nu overkomt, die vervroegde overgang, maar ik kijk er toch ook niet bepaald naar uit. Vaginale droogte, incontinentie, hartkloppingen, depressieve stemmingen, trage stofwisseling en baardgroei. Hé, die laatste vier klachten, die heb ik al, misschien ben ik al in de overgang!

Ineens valt de reclame voor Ymea me op tv, een middel wat je 'door de overgang helpt' en bovendien wonderen doet voor het vrouwelijk 'silhouet'. Mag ik dit samen met de hormoontherapie gebruiken?