woensdag 21 augustus 2013

Morgen uitslag


Jébus wat heb ik slecht geslapen! En waarom? Ik heb toch een leuke dag gehad gister, ben ook volkomen relaxed te bed gegaan en heb vervolgens de ene nachtmerrie aan de andere geregen. Tussendoor steeds strak gespannen wakker geworden en bij het opnieuw inslapen gingen mijn gedrochten van dromen gewoon weer verder waar ze gebleven waren. Vreselijk!

Strato is er weer als ik beneden kom, hij zit te werken. Naar eigen zeggen werkt hij zich weer helemaal een slag in de rondte. Gisteren, zijn 'vrije dag', heeft hij ook alleen maar zitten werken. Ik zeg dat ik even naar buiten wil en Strato vraagt zich af of dat goed is, omdat ik gisteren al buiten ben geweest. Ik word er chagrijnig van, ik wil naar buiten! Een uur later wandelen we naar de supermarkt. Als Strato gaat afrekenen, wil ik even buiten op een bankje gaan zitten. Zie je wel dat ik het rustig aan doe. Strato roept me terug, hij weet het nummer van mijn bankpas niet en ondertussen heb ik de huisarts aan de telefoon. Ja, zo kan ik toch niet rustig aan doen?

Met de dokter praat ik over misselijkheid en obstipatie. Dit keer gaat ze iets voorschrijven, want ze is geen fan van de Dulcolax zetpillen die ik nu gebruik. Ik zeg dat als ze opnoemt wat ze voor wil schrijven, dat ik dat wel even bij de drogist haal, het bankje waar ik op zit, staat voor de deur van een drogisterij. Ze schrijft liever iets voor. Ook goed, gaat Strato straks voor me halen.

Thuis weer naar bed, 'verplicht' rust houden na mijn slechte nacht. Ik ben echt moe, wil echt slapen, maar de spanning die ik afgelopen nacht heb opgedaan, wil niet uit mijn lijf. Ik wil nu ook geen oxazepam, die neem ik vanavond wel om te slapen. Ik lees een boek en ik hoor dat Gideon in de woonkamer tegen Strato staat te praten, dus ik bel hem, of hij nog even boven komt. Hij heeft lekker nog even een half uurtje tegen me aan gekletst. Nog een keer probeer ik te slapen, dan kijk ik een halve aflevering van 'Dexter' en dan probeer ik nog een keer te gaan slapen. Het gaat niet hoor, ik ga maar weer bloggen.

Storm komt op visite, ik had Fred, mijn baas verwacht, maar volgens Fred is Storm groter en sterker, dus wilde Fred niet vechten om wie er op visite mocht gaan bij mij. Storm heeft een leuke vakantie gehad. Zijn vrouw is verschrikkelijk van de trap gevallen, maar gelukkig is dat goed afgelopen. Verder praten we over mijn situatie. Storm heeft het over een anestheseur, mooi woord, combinatie van anesthesioloog en hypnotiseur.

Ik kom er aan het einde van de dag achter hoe ik 'er in sta' voor de verwachte uitslag morgen. Ik verwacht te horen dat ik naast de bestraling ook hormoontherapie krijg en chemokuur, alles 'meer' of 'minder' lijkt me moeilijk te verwerken. Als ik te horen krijg dat het ik geen chemo hoef, dan moet ik echt heel goed gemotiveerd krijgen van de arts waarom dat niet nodig is. Hormoontherapie lijkt me sowieso onvermijdelijk.