woensdag 28 augustus 2013

Aarde


Ik loop niet meer, ik schuifel door mijn leven.

Ik heb weer eens een nachtmerrie gehad, Gideon had een toupet en verder weet ik het niet meer. Ik voel wel dat ik een nachtmerrie had, ik ben gespannen en heb hoofdpijn. Onafgebroken brak en toch blijmoedig ga ik voort. Op mijn teenslippers, in mijn Sport Light BH. Mijn zwabberbenen houd ik aan de grond en ik zorg dat ik niet veer als ik loop. Zo lukt het allemaal wel.

Een paar uurtjes naar Ploeger, waar het binnen 25 graden is 's middags. Ik vraag mijn collega's of ze geen behoefte hebben aan het opstarten van de airco. Dat hebben ze wel, maar speciaal voor mij laten ze deze uit, dat zou wel eens slecht kunnen zijn voor mijn weerstand en dat kan ik niet gebruiken nu. Wat een schatjes! Als de digitale thermometer 28 graden aangeeft, houdt Fred het niet meer en slingert de airco aan. Logisch natuurlijk!

Na 2,5 uur word ik licht in mijn hoofd en is het tijd om weer naar huis te peddelen en te gaan liggen of bankhangen. Ik ga maar liggen, want ik heb een wondje in de plooi onder mijn borst, wat niet dicht wil groeien. Daar hoef je niet teveel van te denken, van die plooi, want ik kom nog steeds met vlag en wimpel door de potloodtest! 'Drogen aan de lucht' is het devies, dus lig ik met mijn 'plooi' uit de vouw op mijn rug 'te drogen'.

's avonds gaan we naar de bios, mijn nieuwe, grootste hobby, naast badmatten haken. We konden nog kiezen uit 'Elysium' en 'Het meisje met de negen pruiken'. Daar ik binnenkort wellicht zelf het meisje met de negen pruiken ben, kies ik 'Elysium'. Doe mij maar weer even een portie actie, avontuur en fictie met veel bombarie!

'Elysium' is een ruimtestation waar de rijken der aarde zijn gaan wonen nadat de aarde overbevolkt en te vervuild is geraakt. De aarde is één grote getto en Elysium een luxe paradijs waar nooit meer iemand ziek wordt en nooit meer iemand dood gaat. Als we uit de bios komen, lijkt het Strato logisch dat wij 'Elysium' zijn, ik denk omdat we in het rijke westen wonen. Echter voel ik me meer verwant met de getto op aarde, ik vind Elysium helemaal niet aantrekkelijk! Daar gebeurt niks, wat een saaie, aangeharkte boel daar, gets! Ik ben liever in mijn huidige, onaangename situatie, met mijn voeten stevig geaard op onze planeet.

Louise Bourgeois: 'I have been to hell and back. And let me tell you, it was wonderful.'