zaterdag 10 augustus 2013

Morgen bowlen


Alweer goed geslapen zonder drank en Oxazepam. We gaan ook op tijd slapen, want maandag moeten we berenvroeg in het ziekenhuis zijn. Ik slaap wel zo lang mogelijk uit, probeer de dag voor me uit te schuiven. Als ik op ben, dan gaat het niet met me. Ik ben kwaad. Gisteravond voor het slapen gaan heb ik een potje gehuild. Als ik in de keukenla een voorwerp ontdek dat in een andere keukenla thuishoort, word ik nog kwaaier. Dat is toch erg. Het komt omdat ik me moet 'overgeven overmorgen' en dat kan ik niet goed.

Als ik er met Strato over gepraat heb, kom ik op gang, niet van harte en Strato spoort me met liefde aan. We gaan naar het atelier. Ik wil bronzen plakken schuren. Ik wil ze eigenlijk afmaken voordat ik straks tijdelijk gehandicapt ben. Ik dans weer op mijn verjaardags-afspeellijst. Het gaat niet lukken met de bronzen plakken, ik heb niet genoeg tijd en niet het juiste gereedschap, dat valt tegen.

Esther belt met een briljant idee, we gaan bowlen morgenavond! Je moet wat op de avond voor een grote, nare dag. Bowlen is ook waarschijnlijk een beter idee dan oliebollen en vuurwerk. Gideon en Martine gaan ook mee. Van de weeromstuit krijg ik zin om 'The Big Lebowski' te kijken, een 'bowling-film' met veel flauwe grappen. We gaan de film lenen bij Gideon, maar eerst pizza eten. Ik heb Hugo niet meer gezien of gesproken de laatste dagen, ik ben benieuwd hoe het met hem is, maar nadat we bij Gideon geweest zijn, ben ik het alweer zat en ga liever naar huis. Thuis rommel ik in mijn balkon-tuintje en ga douchen met Boefje.

Boefje gaat morgen uit logeren, dus ik zorg dat ze helemaal spik en span is. Strato doet de was, ik de vaatwas en daarna kijken we de geleende film. We vermaken ons uitstekend. Mijn verdriet zit vlak onder het oppervlak, het maakt me schuw en moe.

Ik ga maar weer eens lezen in mijn boek van Myrthe van der Meer, met mijn boekenlegger met een PAAZ-haasje erop ertussen. Het is eigenlijk een konijn, getekend door mijn vriend Kei.

N.B. die Magnum 'Tiramisu' is lang niet zo lekker als de 'Crème Brûlée'. Dat dacht ik al, maar 'Crème Brûlée' is overal uitverkocht, dus eten we van 'narigheid' de 'Tiramisu' vandaag.