woensdag 17 juli 2013

'Trots' en 'Vreugde'


(dag 3)

Iemand zegt: Je belt wel heel ongelegen met zulk nieuws.

Om 8 uur word ik wakker gebeld, vreemd nummer, ik neem niet op. Op mijn voicemail een Koreaanse dame die uitstekend Engels spreekt, 'invoice' voor 'artwork' t.b.v. 'customs contact person'. Ik heb werk opgestuurd naar Zuid-Korea voor een 'Art and Craft' Biënnale, mijn werk is geballoteerd en goed bevonden. Ik denk 'dat komt later', binnen een kwartier belt ze weer. Het is dringend, ik ga rechtop zitten en produceer een 'invoice' in Illustrator, sla deze op als pdf en mail deze naar Korea. Nog 5 minuten later hoor ik 'ping', er is een nieuwe mail, de 'invoice' is in goede orde ontvangen. Als ik ‘uitgeslapen’ ben, ga ik naar Ploeger, daar ben ik om 11.00 uur. Ik praat beneden eerst even met Ingeborg, zij weet het al, maar ik heb haar nog niet gezien. 'Al mijn collega's mogen het weten, ze mogen alles aan me vragen, tegen me zeggen en ook onderling met elkaar, maakt me allemaal niet uit, maar vertel het liever niet aan klanten, daar heb ik geen behoefte aan'.

Het is bouwvak en rustig, maar Ploeger is afleiding, ik ben niet alleen. Edgar vraagt of ik het koud heb, ik snap eerst niet wat hij bedoelt, het is nogal warm namelijk. Dan kijk ik naar beneden, oh dat, tepels in zicht. Hij vraagt of ik geen BH aanheb. Ja, die heb ik wel aan, maar een beetje een 'niemendalletje' vanwege de kneuzing kan ik niet echt een stevig, verhullend model aan. Edgar vindt het heel niet erg. Nou dat is mooi, nog even goed kijken naar mijn 'trots' en 'vreugde' mensen, dat wordt binnenkort allemaal anders.

Ik noem mijn borsten wel eens 'Pride and Joy', maar Engels is 'Not done' in een Nederlandstalige vertelling, heb ik geleerd, dus vandaar dat ze voor deze gelegenheid 'Trots en Vreugde' heten. Dat is dan wel bijzonder. 'Trots' gaat eraan en 'Vreugde' mag voorlopig blijven, nou daar doe ik het dan wel mee.

Ik begin mijn ervaringen op te schrijven, ik blijf maar typen en voordat ik het weet heb ik 6 A4-tjes volgeschreven. Edgar vraagt of ik een liefdesbrief aan het schrijven ben. Ik zeg dat ik een afscheidsbrief schrijf. Edgar wordt kwaad, want dat zijn 'serieus' geen leuke grappen.

Onbekend nummer: Dokter Katherine met goed nieuws, uitslag MRI toont geen verdere afwijkingen. Afspraak met Anesthesist en Radiotherapeut zijn gepland, ik schrijf alles braaf op. Ze stelt voor om de afspraak met haar maandag a.s. telefonisch af te handelen en biedt haar verontschuldigingen aan omdat de afspraak niet op dezelfde dag is als de andere twee, nou dat maakt me echt helemaal niks uit en ik zie Dokter Katherine liever persoonlijk maandag, want ik heb vast veel vragen dan en ik hoop de relatief jonge chirurg dan ook nog even te spreken, want ik maak me ongelofelijk druk over mijn aanstaande verminking. Ik ga graag naar mijn 'nieuwe vrienden' van het AVL volgende week.

M’n collega’s feliciteren me, vragen of ik blij ben. Ik weet heus wel dat het goed nieuws is, maar voel er niks bij. Ik leg uit dat ik vertraagd reageer op ‘emotionele’ zaken, goed of slecht. Storm moet even 10 minuten de deur uit. Komt terug met een grote bos bloemen, voor mij. Ik bedank Storm en zeg dat er dan mogelijk nog heel wat boeketjes volgen.

Vandaag vertel ik het aan Toon en Thijs, ik bel Sjaak en praat met mijn collega’s van de showroom, die wisten het al, maar ik heb ze zelf nog niet gesproken. Van Annelies krijg ik een knuffel. Ik ben op een vertel-tournee.

Gideon komt Boefje halen en even later fiets ik ook naar het park. Gideon heeft bedacht dat hij mij nu ongestraft 'Kankerlijer' kan noemen, 'Hé kankerlijertje' zegt hij liefkozend met een guitige kop, maar concludeert Gideon, hij kan niet meer tegen me zeggen 'Krijg de kanker'. Hij heeft een beetje spijt dat hij op mijn 40e verjaardagsfeest een gevleugelde quote uit een bekende film tegen mij heeft geproclameerd, namelijk 'You're entering a world of pain', omdat het nu realiteit wordt. Ik moet lachen, maandag in het AVL had ik die zin de hele tijd in mijn hoofd en die film is hilarisch!  Ik sms Esther dat ik langs wil komen, ze is thuis, dus ik ‘houd het niet meer’, ik kan Strato niet bereiken en fiets alleen naar een dorp verderop.