maandag 15 juli 2013

AVL 1.1 Mutsen


Strato zegt: Nu kun je gaan blowen om medische redenen.

Het hele weekend was ik al niet in mijn hum, niet vanwege mijn 'knobbel' (wat een stom 'kabouter' woord is dat), maar het hielp niet zeg maar. Strato is blijven slapen, we gaan samen naar het AVL. Annemijn belt om een uur of negen dat het handig is als ik tussen 10 uur en half 11 op de Mammapoli ben, dan kan ik ‘meedraaien’ in het maandagochtend controle-rondje. Hidde regelt dat ik zonder verwijzing mee mag doen. Moet ik wel even een ponskaartje laten maken en de balie radiologie is direct achter de inschrijfbalie.
De mevrouw achter de balie vraagt hoe laat ik een afspraak heb, al turend op haar afsprakenlijstje. Die heb ik dus niet, wel graag een ponskaart. Tijdens het maken van de webcam  foto (van mijn gezicht, voor het dossier) komt Hidde naast ons staan in een witte jas, zwarte Crocs aan de voeten en een kop koffie in de hand.

Hidde heeft geregeld dat een collega een foto gaat maken. Er is nog even enige heisa vanwege het feit dat ik geen verwijzing en geen afspraak heb, we bezoeken verschillende balies totdat Hidde het zat is en ons naar de wachtruimte, een lange gang brengt met veel deuren en tussen de deuren, langs de muren verschillende clustertjes stoelen. ‘Hij regelt het wel anders’.

In de gang zitten mannen en vrouwen, doen die mannen mee in het ‘Mammapoli rondje' of is dit een verzamelplek voor allerhande kanker-onderzoeken? Van de dames die er zitten, hebben er opvallend veel een mutsje op of een sjaal  om hun hoofd. ‘Wat een stomme mutsen!’ denk ik dan, verschrikkelijk die ‘kankermutsen’ het zijn her en der van diezelfde hoedjes die orthodox, joodse dames dragen over hun pruik. Lulligheid ten top met  een houten knoop en raffia als versiering. Bleh!