donderdag 18 juli 2013

Duwen en dan wiebelen


(Dag 4)

Iemand vraagt: Weten ze hoe je het gekregen hebt?

Om half 12 rol ik met een dikke kater uit bed, geen hoofdpijn, maar draaierig en brak. Ik neem mijn venlafaxine (volgens mij ben ik deze gister vergeten) met een paar slokken taibessensap, zelfgemaakt van bessen uit eigen tuin door mijn moeder. Dat zijn anti-oxidanten, dat is goed of zo. Ik kleed me iets te warm aan, maar heb geen andere inspiratie. Boefje gaat net als gister mee te werk, het is toch bouwvak. Even langs de super voor HK croissantjes, sap met nog mee anti-oxidanten en ijsjes om uit te delen op mijn werk. Magnum mini 5 kisses, Crème brûlée smaak, zal mij benieuwen. Verder voer voor Boefje, aardbeien en kiwi's want die zijn in de aanbieding.

Storm is alleen, Edgar is vrij vandaag. het was blijkbaar druk hedenmorgen, ik was er niet. Sorry Storm. Ik doe wat klusjes die met mijn werk te maken hebben hier en daar, doe zelfs een prijsaanbieding en geef een ordertje in. Toon vraagt naar zijn vrije dagen en ik maak er een moeilijker verhaal van dan nodig. Ik kom erachter dat ik ongelofelijk verstrooid ben, altijd al geweest, maar nu nog meer dan anders. Als ik een aantekening wil maken, ben ik het alweer vergeten als ik mijn pen opgetild heb. Ik kan er hartelijk om lachen en deel dit met Storm. Zeg dat ik 'therapeutisch' aanwezig ben en vraag of hij dit ook tegen Edgar zegt als hij hem spreekt voor de overdracht, Storm gaat drie weken op vakantie.

Storm stelt een mogelijk impertinente vraag, naar eigen zeggen, of hij 'het' mag voelen. Van mij wel. Ik til mijn arm op en leg uit dat je het beste voelt met twee vingertoppen naast elkaar en een beetje moet duwen en dan wiebelen. Storm voelt het, hij concludeert dat het een knikker van ca. 2 cm groot is. Als je daarmee moet knikkeren komt ie nooit in de kuuk, maar goed. Ik begin weer te schrijven, wat moeizaam vanwege de kater. Het ijsje was trouwens lekker en de nadorst door de kater enorm. Boefje eet niks.

Sjaak komt langs om me een knuffel te geven. 'Persoonlijk had hij het niet zo verteld', maar ja, zijn vrouw zei ook al dat het misschien juist goed is als je openhartig over zulke dingen praat. Sjaak vindt dat moeilijk. Dick komt even binnen, dus praat ik ook zelf even met hem over de kanker kwestie, dan vraag ik of Harry het eigenlijk wel weet. Dat blijkt de enige collega, die niet op vakantie is, die het nog niet weet. Storm vraagt of Harry even 'boven' komt. Ik leg mijn verhaal weer voor. Harry is geëmotioneerd zie ik. Storm en ik praten blijmoedig tegen hem.

Einde van de middag en bijna weer vergeten, net als vorige week, alleen toen stond ik 'ouderwets' verstrooid te wezen en lekker de woonkamer te stofzuigen. Ik heb een afspraak met Ilse om te sporten en eten. Nou, laat dat sporten er maar even af besluiten we samen. Om 4 uur ga ik weg, nog wat terugbrengen naar de Gamma, boodschappie doen bij Action, nog meer bollen garen van 2,79 euro, stel je voor dat ik zin heb om te haken, later tijdens mijn ziekbed. Gideon heeft Boefje opgehaald, dus fiets ik langs het park om haar op te halen. Bij Gideon spuit ik deo van Martine onder mijn armen. Vanochtend vergeten en het is echt warm vandaag!

Strato, Ilse en ik drinken en eten wat bij Hotel 'De Koperen Koekenpanfluit', mijn idee, ik heb het weer van mijn moeder. Het is voordelig en goed is het devies. Ik ben echt zo moe, verschrikkelijk. We praten over mij, we praten over Strato en vragen hoe het gaat met Ilse. Het eten is goed vers, maar vet en zout afgewerkt, daar houden wij niet zo van. Doen we dus niet meer. Nog een kop thee en dan wil ik naar huis, moe!

Strato fietst mee en raakt een beetje emotioneel, hij denkt omdat hij net over zichzelf heeft zitten praten. Ik denk dat ook, plus drank en oververmoeidheid. Bij 'Maas 33' zie ik mijn Oom Victor en Tante Bea zitten. We remmen en mijn oom en tante komen naar ons toe. Ze zijn lekker bruin en heel blijmoedig. Oom Victor vraagt hoe het gaat en heel handig omzeil ik de vraag met zoenen en hartelijkheden, dit kan ik heel goed sinds gisteren. Oom Victor fluistert me toe dat Tante Bea jarig is vandaag, nu ben ik helemaal blij dat ik het niet vertel en geef haar nog een extra dikke zoen! Volgende week gaan mijn tantes en ooms, met z'n allen een dagje fietsen, georganiseerd door mijn moeder en Michael. Wellicht handig, kan mijn moeder het in één keer in de groep gooien!

Nee hoor, als ik maandag 'alles' weet na mijn afspraak met Katherine, dan lichten we de rest van mijn grote familie in over mijn situatie. Hoe, moet ik nog even bedenken. Tante Louise weet het al, maar ja dat is de moeder van Esther, dus dat is logisch, maar die zal het 'geheim' nog even bewaren. Morgen vertel ik het aan Nicht Janneke, als ik de afspraak niet vergeet, net als vorige week....

Voor het eerst, sinds maandag, vind ik het niet erg om alleen thuis te zijn en stort ik ook niet in. Journaal en TV interesseren me niet, kan ik niet opbrengen. Dr. Phil heeft een vrouw aan de tv-haak die nog samen woont met de man waarvan ze gescheiden is en die haar geld geeft voor seks, wat vervolgens niet van harte gaat, lekker belangrijk.

Ik ga vroeg in bed liggen en begin weer te schrijven. Buiten maken mijn buren ruzie over een auto of een parkeerplaats of zoiets. Ik zet de wekker, heb een afspraak morgen.

Aantekening: 
-Huissleutels bij laten maken en geven aan Sven, Ilse en Hugo.
-Kwartaalaangifte belasting doen komende week, ik hoop maar dat ik dat onthoud!