vrijdag 26 juli 2013

Op klompen


Iemand schrijft: 'Ik mis je'.

Over deze dag ga ik niet teveel schrijven. Het is mijn dagje uit. Ik heb zelfs een AVL afspraak hiervoor verzet. Mijn vriendin, 'mijn zuster' Esther verrast me. Dit is mijn verjaardagscadeau. Om 11 uur op het station met leuke kleren, make-up op en wandelschoenen aan klaarstaan is de opdracht. Door de warmte heb ik slippers aan en wandelschoenen onder mijn arm. Volgens Esther kan het wel op slippers, dus de wandelschoenen doe ik in mijn fietsmand in de bewaakte fietsenstalling. We komen binnen met een 'zwart pakketje', leggen dit in 'een' fietsmand en gaan dan weer weg. We worden niet eens aangehouden op verdenking van 'bomlegging'.

Ik begin wat brak aan het avontuur, ik heb gedroomd dat ik ruzie had met een conducteur omdat er een koffievlek op mijn OV-kaart zit en dat ik een Aziatische Hermafrodiet ben, mijn make-up niet goed op krijg, mijn hoofddoek ook niet goed om krijg en getongzoend heb met Esther.

Het wordt een superdag! Leuke locatie, prachtig weer, de lunch is boven verwachting lekker. We drinken bier en maken lol.

Echt jammer dat iemand mijn dagje uit binnendringt door achter elkaar 7 what's-app berichten te sturen. Ik beantwoord er geen één. Ik heb het er wel zwaar mee en dit is echt zonde op zo'n leuke dag.

Ik koop vijf sleutelhangers in de vorm van een houten klompje met de 'A' erop. Dit is handig voor die huissleutels die ik uit ga delen.

Ik heb een mailtje van Janneke waarin staat dat ze dit weekeinde gaat spinnen. Ik denk 'goh wat sportief'. Vervolgens bedenk ik dat ze bedoelt dat ze wol gaat spinnen voor mijn muts. Wat ben ik toch een muts!

Muziek: Birdy: Skinny Love