maandag 22 juli 2013

AVL 2.3 Sexy ondergoed


Strato is nijdig en druk doende in het ziekenhuis, bij het verlaten en in de metro. Hij heeft Ductaal Carcinoom opgezocht, hij heeft gelezen dat wellicht alle klieren direct weggehaald worden omdat de 'poortwachter' tijdens de operatie onderzocht wordt, dus dat ik erger gehavend wakker kan worden dan verwacht, met een compleet 'okseltoilet' (alle klieren d'r uit, mogelijk de rest van mijn leven een slecht functionerende arm). Strato leest dat de poortwachter ook onder het borstbeen kan zitten en dat ik dan verder van huis ben, dit laatste vind ik niet zo interessant eigenlijk, ik ga voor mijn eigen gemak maar niet van het slechtste uit. Strato wil dit wel graag, dat vind ik ook prima, snap ik. Strato vindt het gek dat we al deze documentatie niet vorige week van het AVL hebben ontvangen, dan hadden we ons beter voor kunnen bereiden op het gesprek.

Ik bedenk maar dat ik vorige week maandag ook 'gewoon' maar aan ben komen waaien, zonder afspraak en dat het heel bijzonder is dat ik evengoed geholpen ben en niet om bureaucratische redenen weg ben gestuurd. Wellicht hadden we toen daarom geen foldertje en wellicht was het daarom niet helemaal duidelijk dat de lieve Kathy Chirurgisch Verpleegkundige is en geen Oncoloog, zoals ik zelf dacht en dat het daarom 'allemaal' anders liep vandaag. Strato legt zich deels bij deze verklaring neer.

Het is ongekend heet! We drinken wat op een terras van de 'Oude Guzman', daar is Gideon aan het werk en af en toe schuift hij even bij ons aan, ik ben nog beduusd en een beetje somber na de hectische ochtend. Stephanie komt ook wat drinken en ik wil nog even naar de Bijenkorf, een fijne BH zonder push-up effect, zonder beugels van zacht materiaal, vanwege mijn borstkneuzing en zwelling 'linksonder'. Stephanie heeft een bikini nodig, zij gaat mee. Ondertussen en door de dag heen, bellen we nog wat mensen en stuur ik een groeps-what’s-App, maar eigenlijk heb ik geen echt nieuws, wat ik mezelf en mijn naasten wel beloofd heb.

In de Bijenkorf word ik verdrietig van al dat mooie, sexy ondergoed, maar er is niks voor mij bij. Stephanie kan ook geen bikini vinden. Op de vijfde maar even naar de toilet. Als ik buiten kom, heeft Strato inmiddels Lize aan de telefoon, een goede vriendin van Strato en sinds een week een lotgenoot van mij. Strato doet het hele verhaal en stelt vragen, Lize is ervaringsdeskundige. Ik krijg haar ook aan lijn, nadat ik voor ruim 6 euro een fles water heb gekocht en we dat nuttigen in het Bijenkorf 'restaurant' met te drukke, harde lounge muziek. Lize heeft nog twee mammacare BH's liggen, hele dure. Die mag ik best uitproberen. Ze gaat op vakantie, de BH's zijn bij haar nicht, nog een lotgenoot, we spreken af dat de BH's per post komen. Top!