maandag 15 juli 2013

AVL 1.7 Einde van een lange, eerste dag

We nemen de trein en metro terug naar Haarlem. Strato, heer dat hij is, haalt mijn mooie, groene fiets uit het bovenste rek in de fietsenstalling. We spreken af dat ik naar huis fiets en Strato een paar boodschappen doet, zodat we kunnen eten en onze billen af kunnen vegen.
We blijven maar praten, dus fiets ik mee langs het huis van Strato, maar ga dan toch echt even alleen verder. Als Strato komt, is hij de helft van de boodschappen vergeten en voor de andere helft heeft hij andere artikelen meegenomen. Haha, logisch, 'in de bonen' van al het gedoe. Strato maakt salade en we eten met smaak.

We laten samen ons hondje Boefje uit en lopen langs Recht Andersom een kunstenaarsinitiatief, ik wilde Charlotte even zien, want daar had ik een 'halve' afspraak mee vandaag, maar dat liep even anders. Charlotte is er niet, maar Casper is er wel. Zoals we dat altijd allemaal doen, vraagt Casper 'Hoe gaat het'. Ik geef maar eerlijk antwoord, wat moet ik dan? We bekijken het werk van Casper op zijn atelier en praten over de aanstaande vakantie van Casper en Fraukje naar o.a. Venetië, er zou uitzonderlijk goed werk zijn dit jaar op de Biënnale.

We vervolgen onze wandeling en ik wil graag ook nog even bij mijn vriend Hugo langs lopen. Strato vraagt of dat echt allemaal wel verstandig is wegens alle vermoeienissen, maar ik heb er behoefte aan. Hugo is thuis en ik ben heel 'mans'. Ik vertel uitgebreid over het avontuur, maak wat grappen en Hugo speelt een spelletje op zijn IPad.

Als we thuis zijn, kijken we de laatste, gedownloade aflevering van True Blood, op mijn laptop, al liggend in bed, want zo kijk ik graag series. We drinken een hele fles rosé, dat is de tweede fles vandaag.

Mijn algehele stemming van de dag:
Ik kan mijn ‘geluk’ niet op, vrijdag voel ik wat, maandag ben ik opgevangen in het AVL, ik zit goed!

Aantekeningen: Ik heb de hoofdprijs gewonnen in een tombola, een professionele 'photoshoot'. Zal ik dit gewoon maar doen, nu ik er nog uitzie als mezelf?