zondag 15 september 2013

Herfststorm


Ik heb weer gespannen geslapen, dit is de laatste dagen aan de orde van de dag. Sinds ik weet wat me allemaal nog meer te wachten staat en ik niet weet wat ik daarvan moet vinden. De angst voor het onbekende woedt als een herfststorm in mijn lijf.

Het is met recht zondag vandaag, een echte vrije dag. Daar had ik eigenlijk wel zin in. Ik had me voorgenomen om mijn grote kankerprikbord af te knutselen. De stof om het zachtboard te trekken en de aluminium profielen om maat te zagen en monteren.

Ik bemerk al dat ik niet zo lekker ben, maar hé, ik ben nog niet bereid om het prikbord al op te geven vandaag. Ik leg mijn aanstaande prikbord van 60x180cm op de lap stof op de grond. Ik kniel ernaast om de stof op maat te knippen en eromheen te trekken. Echt 'K met peren'. Ik voel me écht niet goed. Lijkt wel griep. Gisteren voelde ik de verkoudheid al in mijn hoofd trekken. Vitamine C pillen neem ik niet meer. Voedingssupplementen en met name Vitamine C tabletten worden afgeraden tijdens chemo, dit werkt mogelijk tegen. Ik ben dus vast gestopt met deze meuk.

Strato neemt het knutselen van me over, ik druip af, ga maar weer eens in bed liggen, onder stil protest. Zo had ik mijn vrije dag dus niet voorgesteld. Als ik een poosje geslapen heb, ga ik me toch weer met het prikbord bemoeien. Strato heeft de profielen iets te kort afgezaagd. Daar baalt hij enorm van en biedt aan om nieuwe profielen te kopen. Mooi is anders, maar het volstaat en ik kan er niet echt mee zitten dat de profielen een piezeltje te kort zijn. Stratoriaans prikbord wordt het.

De profielen moeten nog vast gemaakt worden, ik heb er geen moed voor. Het afmaken van het prikbord wordt weer vooruit geschoven. De dikke stapel kaarten moet nog even op de fruitschaal blijven liggen.