woensdag 4 september 2013

9-11


Vandaag rijd ik voor het eerst weer eens auto en ik kan het nog! Ik breng een bezoek aan mijn collega's een paar steden verderop, ik heb een kas-klusje. Vandaag heb ik ook weer eens hakken aan en Ik ben van de paracetamol af, ik heb mijn bewegingsvrijheid terug, het begint allemaal weer ergens op te lijken. Behalve die vieze, bruine strepen op mijn lijf dan. Mijn witte onderlaken is roze gekleurd door mijn strepen. Ik vraag me af wat voor verf het is.

Vandaag ligt ook de uitnodiging voor de bestralingen in de bus. 11 September oftewel 9-11 ben ik aan de beurt; 'BLAST AWAY'. Uit de brief blijkt dat het in mijn geval zinvol is om te werken met de adem-inhoudingstechniek, dus of ik wil blijven oefenen ondertussen. Tijdens de bestralingen moet ik 3 tot 4 keer achter elkaar mijn adem 40 seconden diep in kunnen houden.

Ik heb een grote familie, lieve vrienden, er wordt van mij gehouden. En toch voel ik me soms eenzaam. Als je zwaar werk verricht en je bent het even zat, dan pauzeer je of je vraagt iemand om het een poosje over te nemen. Kanker, of welke ziekte dan ook heb je puntje bij paaltje helemaal alleen, helemaal zelf, niemand die het een poosje voor je draagt als het te zwaar wordt. Het is net als doodgaan, dat doe je uiteindelijk ook alleen.