zondag 20 oktober 2013

Venus



Donderdag ben ik bij Ploeger geweest.

Vrijdag moest Boefje naar de dierenarts, nuchter voor een foto van haar voorpoot. Ze loopt erg mank. 's Middags haal ik haar weer op, het was blijkbaar een klein roesje want ze huppelt zelf naar me toe en wil erg graag en vooral weg! Ze is nogal bang voor de dierenarts.

Mijn broer maakt vrijdag een keuken op het atelier. Ik ben er al dagen mee bezig dat dit gaat gebeuren en heb dit gedeeld met Strato, dacht ik. Als ik bij de dierenarts ben, belt Strato om te vragen wat mijn broer eigenlijk komt doen. Ook mijn broer blijkt niet geheel op de hoogte als hij op het atelier komt. Mannen....

Mijn broer had verwacht dat de keuken al gemonteerd zou zijn en hij alleen het water moest aansluiten en een boiler. Mis. De keuken moet ook nog gemonteerd, dat kon niet, want de oude kraan zat hiervoor in de weg. Ik ben zo blij met die keuken! Eindelijk warm water, eindelijk aangesloten op een afvoer.

Na de dierenarts, ga ik met Gideon ook naar het atelier. Eerst nog heel even naar de feestwinkel voor Theo en Thea tanden. Strato en ik gaan als Theo en Thea op de foto. Cadeautje voor Esther, als ze veertig wordt. Van Gideon en Keren maken we een foto als orthodox joods echtpaar. Esther heeft gevraagd om portretten in klederdracht voor haar verjaardag. Bij de feestwinkel ga ik ook nog even kijken bij de pruiken. Hoog op de plank zie ik een platinablond model wat me doet denken aan Farrah Fawcett. Al jaren wil ik mijn haar als Farrah, niet de kleur maar het model! In Indonesie heb ik het eens zo 'besteld' bij de kapper, maar mijn haar heeft een eigen slag en laat zich niet temmen in het gewenste model.

Ik vraag of ik de pruik even mag passen. Tuurlijk mag ik de 'Farrah Fawcett' passen. De pruik heet dus ook gewoon zo, haha! Het staat niet overtuigend, behalve dan als ik mijn baretje er weer bij opzet. Ik denk er nog even over na, blond lang haar staat me toch niet denk ik.

Zaterdag komt een vriend helpen op het atelier. Krachtstroom voor de oven is de wens en TL-bakken. Als Rembo komt, blijkt dat ook hij niet precies op de hoogte is van mijn bedoelingen, hij had verwacht dat hij alleen een krachtstroomdraad moest trekken. Met de krachtstroom lukt het niet, er moet eerst een extra groep gemaakt worden. Gideon en ik zetten onze schouders onder het TL-bakken project. Dit is het derde incident in twee dagen tijd waarbij een man niet begrijpt wat ik wil. Wellicht doe ik zelf dan iets verkeerd in de communicatie. Vrouwen.....

Van Martine en Gideon krijg ik AppleTV!

Vandaag doe ik helemaal niks.