woensdag 16 oktober 2013

Laat maar


Ik kom er niet meer uit.

Steken in mijn bestraalde borst en hoofdpijn. Ik wil niks meer. Ik bel Strato om te zeggen dat het niet gaat en hij stelt 100 vragen, waar ik de antwoorden niet op weet. Hij zegt dat hij Boefje voor me uit komt laten. Als we ophangen, voel ik me een 'duf konijn' en besluit om zelf Boefje uit te laten. Dat is maar goed ook, want als ik Strato bel om te zeggen dat ik dat zelf doe, heeft hij nog geen aanstalten gemaakt om te komen.

Contragedrag. 's Middags ga ik met Gideon en Boefje naar het bos. We bewandelen de paden van het stadsbos kriskras, want in een rechte lijn, loop je er binnen vijf minuten doorheen. Toch verdwalen we, Gideon kletst, ik kijk naar de grond. We gaan nog even naar Kreeftdicht. Ik neem vers geperste vruchtensap, misschien helpt het. Ik ben zo lamlendig en voel me zo zwak, ik kan niet eens huilen, dat is te vermoeiend. De sap is atypisch. Het is rood, met paarse velletjes en smaakt naar kaneel en in de verte ook naar grapefruit.

Voordat Gideon kwam, heb ik gebeld met 'Haarinstituut Amsterdam'. Interessant, ik krijg een Brabantse aan de lijn die aangeeft dat ik natuurlijk naar het hoofdkantoor in Brabant mag komen, maar dat ze me ook een adres in de buurt kan geven. Dat heb ik liever. Ze oppert Noordwijkerhout, Schagen en Wormerveer. Ik vraag of ze een wellicht meer 'hoofdstedelijk' adres voor me heeft. Dan komt ze met Amsterdam als mogelijkheid. Perfect. Ik heb het adres van een kapper die pruiken verkoopt van 'Haarinstituut Amsterdam' in Amsterdam te pakken!

Ook doe ik nog even een onderzoek naar een geschikte fysiotherapeut in de buurt. Volgens mijn zorgverzekeraar zijn dat er 193. Ik weet zo niet wat ik moet kiezen, wie ik zal bellen. Ik heb nog een trauma van de keer dat ik naar een fysiotherapeut om de hoek ben gegaan en deze man me helemaal gek maakte met zijn gezwets en zijn veel te hardhandige aanpak, waarna hij zich ook nog begaf op het gladde ijs van 'psychoanalyse' door me te zeggen dat ik 'nogal in mezelf gekeerd ben'.  Ja, door hem, kreeg er geen speld tussen! Ik moet misschien de huisarts vragen wie hij aan beveelt. Kanker hebben komt met een halve kantoorbaan! Ik heb nog stapels formulieren in te vullen. Misschien morgen....

Boefje gaat eerst onder de douche en daarna ik. Als ze gedoucht is, smeer ik fuchsia roze dye dip op haar bles, dan kan dat intrekken als ik zelf douche. Na het douchen, gaat Boefje zichzelf altijd wassen en nu smeert ze de dye dip ook aan haar eigen achterpoot. Snel spoel ik haar af, voordat ze een soort dalmatiƫr wordt maar dan met fuchsia roze vlekken. Ah wat leuk! Een roze hart heeft ze op haar kop. Nu moet ik niet kinderachtig zijn en smeer dezelfde meuk in mijn eigen haar. Zien we er samen lekker stom uit! Flamingo en Dingo.

Ik doe drie pogingen, met drie patronen en drie soorten wol om een muts te haken. Het eerste patroon is te moeilijk, het tweede patroon vind ik niet zo leuk uitpakken en het derde patroon is geen patroon maar een improvisatie en lijkt helemaal nergens op. Laat maar.