zondag 3 november 2013

Ik leef


Afgelopen week heb ik heel hard gewerkt en weinig aan mijn kanker en de behandelingen gedacht. Dat is fijn joh! Strato en ik hebben het atelier op orde gebracht en werk afgemaakt voor een verkooptentoonstelling op ons atelier dit weekend. Mijn broer heeft een keuken geplaatst en Gideon en Remco hebben elektra aangelegd. We hebben de inrichting veranderd en het is prachtig. Een werkplek om jaloers op te zijn.

Het verkoopweekend ging direct goed los. Het is twee dagen lang ongelofelijk druk geweest. Heel veel vrienden, familie en onbekenden hebben ons bezocht. We hebben goed verkocht, dus de angel is ook een beetje uit de benauwde financiƫle situatie. Voor AVL Foundation heb ik maar liefst 35 mutsen gehaakt en verkocht.

Een nicht, die onlangs moeder is geworden van een grote blozende jongen, komt langs met haar gezin. Ik heb haar lang niet gezien en had haar zeker niet verwacht. Ik vind het fantastisch! Tantes, ooms, nog meer nichten en neven. Het lijkt wel een twee dagen durend verjaardagsfeest met bloemen en cadeaus. Het feit dat ik morgen mijn eerste chemokuur krijg, lijkt heel ver weg. Van een tante krijg ik een 'troostprijs'. Een zelfgebreide knuffelbeer. Als haar kleinkinderen ziek zijn, krijgen ze ook altijd een 'troostprijs'. Ik vind het wederom fantastisch. Mijn beer gaat morgen mee naar het AVL.

Strato en ik zijn bekaf na het twee dagen durende verkoopfeest. Wellicht niet slim om afgepeigerd aan de eerste chemokuur te gaan staan, maar het kan me niet schelen. IK LEEF!