woensdag 5 februari 2014

Nichten


Strato belt dokter In der Sas om te vragen of het nu wel zo verstandig is om iemand die gevoelig is voor hypomanie, Dexamethason, een corticosteroïd, te geven. Het vergt wat vasthoudendheid om de dokter uiteindelijk aan de lijn te krijgen en vervolgens vergt het wat vasthoudendheid om de dokter het probleem in te laten zien. Strato heeft het allemaal al behoorlijk goed uitgelegd als ik de dokter ook nog even aan de lijn krijg. Aangezien ik tijdens het indienen per infuus geen overdreven hevige reacties vertoon, maar pas later klachten krijg, kunnen we het wel gaan proberen zonder Dexamethason. Dit middel is bedoeld voor het aanpakken van acute allergische reacties. Ik ben blij met deze afspraak en dokter In der Sas vindt het heel goed dat we gebeld hebben, en als er nog wat is, moeten we zeker weer bellen.

Mijn nicht en achternicht komen op visite. Ze staan voor de deur met tassen en dozen met spullen. Ze hebben zich gek-gesjouwd, de auto staat een stukje verderop en mijn huis is niet zo makkelijk te vinden. Van mijn achternicht krijg is soep, zelfgemaakt. Pompoensoep met kurkuma en kikkererwtencroutons. Van kurkuma wordt je warm en het zou ontstekingsremmend zijn. Die avond eten Strato en ik de soep, erg lekker, ontstekingsremmend of niet.

Mijn nicht heeft haar complete voorraad DMC borduurgaren meegesleept, ik denk dat ze onderhand wel alle kleuren uit de collectie heeft. Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid en van het keurige opbergsysteem. Ook heeft ze een tas bij zich met allerhande borduurspullen van de nicht van mijn moeder, die al drie keer borstkanker heeft gehad, zij hangt haar borduurhobby in de wilgen en heeft haar spullen overgedaan aan mijn nicht.

Half-affe werkstukken, bossen van allerhande garen gesorteerd in antieke, groene enveloppen en in kluwen. Gereedschap en patronen. Ik ben gek op zulke tassen met inhoud. Schatgraven!