vrijdag 13 december 2013

Zoet en zuur


Het was geen slaapwandelen, maar ik was ook niet geheel wakker, want ik weet niet meer waarom ik vannacht in de keuken was. Ik weet wél dat ik daar was, want ik schrok enorm van 'iets harigs' op tafel. Je denkt dan meteen aan een beest, maar het was mijn eigen pruik.

Heel vroeg moet ik op pad voor een trouwerij, ik ben getuige. Het gemeentehuis is nog maar net open, de eerste trouwerij van de dag en gratis bovendien. Ik eet nog twee gebakjes bij het gelukkige bruidspaar thuis en ga dan weer naar huis. Eerst nog maar even een poosje slapen.

Daarna naar Hugo, hij is jarig vandaag, ik heb een muts voor hem gehaakt, hij heeft tegenwoordig net zoveel haar als ik nu, tijdelijk. Hugo is enorm blij met de muts, gelukkig maar.

s' Avonds gaan Strato en ik uit eten in Amsterdam met Steef. Zoals altijd moeten we heel hard lachen om stomme dingen. Een Italiaans viergangen diner. Niet alles smaakt me even goed, maar dat komt echt niet door het eten en de kok, maar door mijn smaakbeleving. Deze is wel anders, maar het valt me tot nu toe mee. Ik vind het bijzonder dat mijn 'trek in eten en drinken' gewoon meegaat met mijn veranderde smaakbeleving. Ik kan geen water met bubbels meer verdragen, maar daar heb ik dan ook geen behoefte meer aan. Wel smaakt Roosvicee limonade heel goed en daar heb ik dan ook heel erg zin in.

Verschillende etenswaren smaken onverwacht zuur. Zo ook de paddenstoelen rissoto van hedenavond. Ik check even bij Strato en Steef of het werkelijk zuur smaakt. Volgens hunnie is dat niet zo, terwijl ik echt een wrange smaak ervaar. Al het overige op het menu smaakt me prima, met hier en daar wat last met slikken. Ik heb weinig speeksel en de mozzarella blijft een beetje in mijn keel steken.