dinsdag 22 juli 2014

Geertje


Ik dacht ik doe het anders vandaag en kam na het douchen mijn 2 cm lange, weerbarstige haar naar achter in plaats van naar voren. Met mijn nog natte haar ga ik naar fysiotherapie. Volgens de fysiotherapeute heb ik hierdoor een 'open gezicht', staat me erg goed, vindt ze, en ze steekt twee handen in mijn buik, als in een kom met deeg, en trekt mijn darmen, als een klont stugge pizzabodem in de maak, uit mijn buik.

Later sta ik thuis voor de spiegel. Het pigmentloze gedeelte, wat blond lijkt, groeit uit. Het haar blijft helemaal niet min of meer glad achterover zitten. Het krult, het golft, wil rechtop staan, maar neigt toch naar achteren.

Ik kijk nog eens goed, de persoon in de spiegel komt me bekend voor. 
Ineens weet ik het: Geert Wilders!

Ik check het even bij Strato, jahoor, Geert Wilders! Hij ziet het ook.

Snel, geef me een hoofddoek!