zaterdag 3 mei 2014

Sinterklaas

Ik ben 'vol' van mijn schaamhaar, zoiets geks heb ik nog nooit gezien, ik raak er niet over uitgepraat. Ik vraag aan Strato of hij er ook niet hartelijk om kan lachen; de KXX van Sinterklaas. 

Strato ( een man, door zijn vrouw gedwongen tot een uitspraak over een onmogelijke situatie) zegt dat hij onverschillig is over de KXX van Sinterklaas. Ik vind het een briljante uitspraak. Zonder uitleg van omstandigheden, zegt deze man dat hij onverschillig is over de flamoes van zijn vrouw. Ik draag het hem nog dagen na en moet steeds met smaak lachen om deze vondst.


Dagen later, na het douchen, droog ik me af en hoor Strato lachen. Ik kijk hem vragend aan. Hij lacht om de KXX van Sinterklaas. Hij ziet hoe belachelijk het dunne, steile en pigment-loze haar op mijn schaamheuvel is, ik sta nu in het 'juiste' licht.