dinsdag 6 mei 2014

Sambal bij?


Ik zit bij 'de Chinees' en wil graag iets eten zonder Ve-tsin. Op zich een onmogelijke opgave, zoals ik zeg, ik zit bij 'de Chinees'. Michael heeft de oplossing. Hij zegt onomwonden tegen de ober dat ik geen Ve-tsin mág vanwege medicijngebruik. Volkomen onzin, maar ik hoef er niet eens zielig bij te kijken, je ziet zó wat er met me aan de hand is, en de post-infuus pleister heb ik ook nog op mijn pols. 

Ik zou gewoon gevraagd hebben of mijn gerecht zonder Ve-tsin gemaakt kan worden. (Punt)

Michael kent 'de chinees' langer dan vandaag. Daarom krijgen we als dessert 'chocola-soep'. Dat krijgen alleen vaste klanten, dat ben ik niet, maar Michael wel. Het blijkt een kommetje lauwwarm suikerwater met gepureerde boontjes. Ik ontdek groene, zwarte en ...doorzichtige 'boontjes' in de bruine drab. Met gretigheid lepel ik deze melige, lauwe meuk naar binnen. In de Mie (Zonder Ve-tsin) hiervoor, geen groenten of andere vezels te bekennen. 

Ik heb vandaag nog geen poeders en pillen genomen ter bevordering van de stoelgang. Ik ben al de hele dag van huis en wilde geen aanval van diarree riskeren in de Zuid-Tangent. Nu, aan het einde van de dag, ben ik niet bang voor 'chocola-soep', zonder chocola en met hele kleine, glazige balletjes.