dinsdag 27 mei 2014

Morgen spierpijn


Ik lig languit op straat, op mijn buik, in de regen. Ik stel het overeind komen even uit, eerst even vanuit mijn 'neurologisch centrum' contact maken met het lijf om te voelen of alles het nog zal doen als ik probeer op te staan. Ik bemerk geen blokkades, dus redelijk kwiek sta ik weer op. Steentjes in mijn linkerhand, een gat in de rechter ellenboog van mijn vest. Wonderwel is mijn panty niet stuk, wel gehavend en ik zie door de panty heen de schaafwonden op beide knieĆ«n.  Eerst maar naar binnen nu. Gelukkig niet op mijn kin gestuiterd.

Ik was eerst het zand en de steentjes uit de schaafwond op mijn hand. Bekijk mijn rechter ellenboog, die zal wel blauw worden. Ik bel Strato om te mopperen. Mijn feestkleren zijn nat en zanderig. Met de grootste moeite heb ik wat feestelijks gevonden in mijn eigen kast, waarvan ik het meeste niet pas, en voor het eerst weer een jurk aan sinds van voor alle toestanden. Wat moet ik nu dan weer aan? Over drie kwartier wordt ik verwacht op mijn eigen verrassingsdiner! Strato oppert dat ik de jurk op de hand kan wassen en dan in de droger. Dat red ik niet in drie kwartier, maar gewoon met modder en zand in de droger kan wel. Toevallig is de jurk donker van kleur, dus dat valt straks niet op. Kan ie morgen in de was. Mijn panty 'neem ik af' met een washand. Zo valt het allemaal toch erg mee.

Vandaag op de elektrische fiets naar Ploeger, bijgepraat met collega's en een paar uurtjes gewerkt. Daar wordt ik nu echt blij van!