vrijdag 27 juni 2014

Koude douche


Ik had weer eens bedacht dat ik er wel zo'n beetje klaar mee was. 14 april laatste chemo gehad en ook al wordt ik nog minimaal eens per maand behandeld en ook nog regelmatig onderzocht, had ik besloten dat er niks meer aan de hand is.

Voor mezelf een traject samengesteld om snel overal vanaf te zijn; Twee keer in de week oedeem- en fysiotherapie, twee keer in de week sport-revalidatie, twee keer in de week psychotherapie. Eén keer in de week een dagje werken bij de baas en nog lopende opdrachten voor twee penningen en een hanger voor een prinses volbrengen.

Na twee weken gaat het al niet meer. Als eerste spreek ik met Allison af dat de twee keer in de week psychotherapie en de daarbij voorgenomen EMDR-therapie, opgeschort moeten worden tot later. Fysiek weer op orde komen, vind ik nu belangrijker.

Na nog twee weken, stuur ik Fred een mail, het gaat niet meer. Ook al zijn de opdrachten af en ook al ben ik van 6 therapie-afspraken naar 4 afspraken gegaan, of eigenlijk 5 want inmiddels ben ik ook door de revalidatiearts aangemeld voor ergotherapie, ik ben uitgeput. Naast de therapie-afspraken moet ik natuurlijk ook nog steeds naar het ziekenhuis voor immunotherapie, voor onderzoek, moet ik mezelf dagelijks injecteren, ben ik in de overgang en in ontkenning van hetgeen is voorgevallen.

Ik voel me zo verslagen, had me voorgenomen om 'dat varkentje even te wassen'. Een varkentje wassen komt me nu een stuk makkelijker voor dan wat ik nog te doen heb.